Sunday, March 18, 2012

OMG sakitnyer....

Contraction semakin lama semakin kuat...jam 6.45pagi Doktor Fatimah datang check..bukaan masih dalam 3cm...Doktor Khamsiah pulak tak sampai2 lagi..kata nurse Doktor Kham akan sampai selepas Subuh..ishh ish..dibuatnyer aku nak bersalin sebelum subuh macam mana...tak logik betul...

Sakit mula menyerang semakin kuat..dalam pukul 7 lebih nurse datang check bukaan..da 6cm..hati makin berdebar..perut pulak makin sakit..hubby ditepi makin gelisah..doktor tak jugak sampai...peralatan bersalin telah disediakan..dalam pukul 8.30pagi Doktor Kham sampai...doktor lagi sekali check bukaan..da 7cm..Doktor Kham cakap kena tunggu bukak besar lagi...baru boleh push...

Tapi baby macam da sabar nak kuar..dengan bukaan 7cm aku push baby kuar...1st time push baby tak kuar...2nd time pun tak kuar..3rd time dengan sepenuh hati dan tenaga dan semangat dari hubby, baby kuar dengan selamat nyer...

Bertarikh 13.03.2012 jam 8.52pagi bersaksikan Hubby, Doktor Kham dan 4org nurse aku selamat melahirkan baby boy yang sangat comel dan berambut K-Pop..hahahhaha...

2 comments:

  1. uish..gerun aku baca citer ko tau..7 cm je bersalin...baby ko berat bape...ken ajahit x..ee.hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. baby aku berat 3.1kg..da tak tahan..so doktor cakap push ajer...

      Delete